کد مطلب: 205143
ويژگي منحصر بفرد واکسن «پاستوکووک» در جهان چيست؟/قابليت استفاده در سنين «3 تا 18 سال»
تاریخ انتشار : 1400/07/17 13:04:35
نمایش : 908
رئيس انستيتو پاستور ايران با بيان اينکه پاستوکووک يکي از بي خطر ترين و ايمن ترين واکسن‌هاي دنياست، گفت: اين واکسن تنها واکسني در دنياست که دُز يادآور همراه خود دارد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، عليرضا بيگلري، رئيس انستيتو پاستور ايران در نشست خبري با اشاره به آخرين وضعيت توليد واکسن کرونا پاستوکووک که محصول مشترک ايران و کوبا است، اظهار داشت: اين واکسن بر مبناي پروتئين است و يکي از ايمن‌ترين واکسن‌هاي دنيا به شمار مي‌رود و تنها واکسني است که در کنار خود دز يادآور توليد کرده و قابليت استفاده در سنين 3 تا 18 سال و بالاي 18 سال را دارد.

وي با بيان اينکه اين واکسن مي‌تواند با بازمهندسي مجدد با چندين جهش در واکسن اصلي و يادآور  مقابله کند، يادآور شد: خوشبختانه کارآزمايي باليني مراحل يک و دو آن با موفقيت گذرانده شده به طوري که در فاز سوم 44 هزار نفر در کوبا و 24 هزار نفر در هر شهر کشور مورد مطالعه قرار گرفته و کارآيي و ايمني خود را به اثبات رسانده است. 

رئيس انستيتو پاستور ايران با اشاره به ويژگي‌هاي خاص واکسن پاستوکووک، تصريح کرد: پاستوکووک واکسني است که علاوه بر ايمني خوبي که ايجاد مي‌کند يکي از بي‌خطرترين واکسن‌هاي دنيا است؛ ضمن اينکه در گروه سني زير 18 سال مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ به طوري که يکي از ويژگي‌هاي آن اين است که مي‌توان از آن براي دانش‌آموزان استفاده کرد. 

بيگلري با تأکيد بر اينکه افتخار داريم واکسني مطمئن براي کودکان و بالغين عرضه کرده‌ايم، يادآور شد: با توجه به اينکه اين واکسن مي‌تواند يادآور واکسن در کساني که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند باشد؛ به اين شکل که مي‌توان يک دز يادآور از آن استفاده کرد، ضمن اينکه از اين واکسن مي‌توان براي دزهاي يادآور واکسن‌هاي ديگر استفاده کنيم.

وي ابراز داشت: اين واکسن تنها واکسني در دنياست که دز يادآور همراه خود دارد، به طوري که کارآيي 92.6 درصدي را در پيشگيري از ابتلا به کرونا نشان داده است. 

رئيس انستيتو پاستور ايران اضافه کرد: با توجه به اينکه در بيش از 99 درصد افراد ايمني‌زايي  با سه دز ديده مي‌شود؛ در نتيجه در کودکان نياز به دز يادآور نيست؛ با توجه به اينکه در آينده ما نياز به دز يادآور خواهيم داشت و مي‌توانيم در فرم‌هاي بعدي براي ارتقاء ايمني از آن استفاده کنيم؛در نتيجه به اندازه کافي از اين واکسن در اختيار ما قرار دارد.

بيگلري تصريح کرد: گزارش‌ها نشان مي‌دهد واکسن‌ها در کشورهاي غربي و اروپايي کارآيي 95 درصدي داشته و وقتي با موج دلتا روبه‌رو شدند اين کارآيي به نصف رسيد اما افتخار مي‌کنيم تا اعلام کنيم امروز واکسني معتبر را به مردم کشورمان نشان داده‌ايم و مردم با خيال راحت مي‌توانند از اين واکسن استفاده کنند.

انتهاي پيام/ 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg